Nici o zi fara peste!

      Niciun comentariu la Nici o zi fara peste!

Eu imi propusesm oricum sa ii dau micutului meu de un an acum, peste cel putin o data pe saptamana, dar, de acum inainte, vreau sa ii dau mai des..Gogo al meu tocmai a implinit un anisor si se afla pe curba perfectiunii in ceea ce priveste graficul inaltimii si al greutatii (are aproape 10,5 kg si 79 cm, ceea ce inseamna fix media ideala pentru varsta lui, triplul greutatii de la nastere si inaltimea maxima pentru un an).
Avand in vedere ca greutatea lui imi permite, la sfatul pediatrului, am decis ca masa de ora 18 poate fi un pic mai consistenta, asadar am libertate sa ii dau ceva mai consistent, dar usor..ceva de genul…peşte..(eu de obieci ii serveam la masa de ora 18 mix de branzica si fructe, iaurt..etc).
Asadar, am devenit fan somon…si desi se crede ca este un peste un pic prea gras pentru bebelusi, poate fi servit fara probleme (in cantitati mici, bineinteles).

o idee de reteta care m-a cucerit, desi nu am incercat-o inca:

Beneficiile consumului de peste la bebelusii diversificati

Orice carne de peste este ideala in alimentatia copiilor. Ceea ce îl afirma este valoarea sa nutritiva. Carnea de peste contine:
  • proteine mai mult de 18%,
  • fosfor,
  • iod,
  • vitamine din grupa B,
  • vitamine liposolubile A si D. Vita­mina D este indicata pentru preventia rahitismului si buna dezvoltare a sistemului osos. Vitamina A intareste sistemul imunitar si protejeaza bebelusul de afectiuni oculare. 
  • sursa bogata de acizi grasi
Putine mame cunosc insa ce este cu acizii grasi de tip Omega 3 si cat de importanti sunt acestia in dezvoltarea armonioasa a copiilor, mai ales in dezvoltarea intelectuala.
Administrarea de acizi grasi nesaturati omega-3 ajuta la îmbunatatirea puterii de concentrare, a capacitatilor de a citi si de a scrie corect, a puterii de reacţie si de concentrare, la imbunatatirea memoriei, a performanţelor cognitive si a stării de spirit.
Mai mult decat atat, s-a descoperit existenta unei legaturi intre nivelul de un acid de tip Omega 3 din sange si bunele rezultate obtinute la testele de ascultare si inţelegere si de imbogatire a vocabularului.
Un studiu realizat pe mai multe mii de copii intre 0 si 4 ani a aratat ca subiectii care au consumat peste inaintea varstei de un an prezinta mai putine riscuri decat ceilalti, de a deveni alergici. Un alt studiu, tot pe copii, a dus la concluzia ca la cei care consuma cantitati importante de peste, dar si cereale integrale, exista o protectie mai mare impotriva astmului. De asemenea, zeci de studii efectuate in mai multe tari indica o asociere certa intre o alimentatie bogata in peste si reducerea semnificativa a starilor depresive.
In privinta introducerii pes­telui in alimentatia bebelusului sub 1 an, opi­niile sunt impartite. Numarul pediatrilor care sustin introduce­rea pestelui in alimentatia copiilor este in cres­tere constanta.
 
 
 

De ce Somon pentru copilul meu?

Studii de data recenta aduc dovezi potrivit carora pestele gras (somonul, tonul, macroul, heringul etc.), din ape nepoluate, proaspat, este bogat in acizi grasi omega 3, fiind mai valoros decat pestele de apa dulce, cu carne slaba, sau cel congelat.

Somonul contine:


  • Omega 3

  • Triptofan, un aminoacid esential care stimuleaza productia de serotonina (96% din necesarul zinic).
    Triptofanul face parte din grupa aminoacizilor esentiali si este utilizat de creier impreuna cu vitamina B6, nicotinamida si magneziu pentru a produce serotonina, un neurotransmitator important care are rolul, printre altele, sa asigure transmiterea mesajelor creierului la unul din mecanismele biochimice ale somnului.


    Triptofanul poate contribui la inducerea somnului natural, reduce sensibilitatea la durere, atenueaza migrenele, actioneaza ca un antidepresiv natural, ajuta la reducerea anxietatii si tensiunii nervoase, contribuie la atenuarea anumitor simptome ale tulburarilor chimice produse de alcool si se foloseste ca adjuvant in controlul alcoolismului.


    Ca surse naturale pot fi amintite alimente precum branza de vaci, lapte, carne, peste, curmale uscate, carne de curcan, banane, alune de padure.




  • Vitamina D, care mentine normal nivelul de calciu si de fosfor din organism (94% din necesarul zilnic).

 O sută de grame de somon contine doza zilnică recomandată de vitamina D, triptofan, 80% acizi esentiali omega 3, 70% seleniu, proteine, jumătate din doza zilnică de vitamina B3 si B12, fosfor, magneziu, făcând din somon un aliment ce protejează atât inima, cât si creierul. 

(Visited 66 times)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.